RAZBIJAMO MITE: Stres povzroča staranje

15. jun. 2016

Stres ima mnogo negativnih posledic, kar se tiče hujšanja, spanja, prehranjevalnih navad, itd. Poleg vsega pa je ne malokrat tudi glavni krivec za prezgodnjo pojavitev gubic. Zato moramo v časih, ko smo najbolj pod stresom vedeti, kakšne so njegove posledice in kako se z njim soočiti, da bomo ostali zdravi, mladostni in čudoviti. 

Ko smo pod večjim stresom, se pojavijo:

 1. Akne in mozolji [1]

Ko smo podvrženi stresnim situacijam, lahko prve znake le-tega opazimo na svoji koži. Najprej se pričnejo kazati mozolji in akne. Temu so najbolj podvrženi predeli obraza, dekolteja in ramen.

Vsi ti vnetni pojavi so posledica višjega nivoja hormona kortizola, ki se izloča v stresnih situacijah. Sočasno s tem, ko se kortizol sprosti v krvni obtok, se poveča izločanje olj iz telesa. Ko se olja spojijo z odmrlimi kožnimi celicami, pride do zaprtja por, kjer bakterije opravijo svoje delo in povzročijo nastanek mozolja.

2. Suha koža in rdečica [2]

Koža bo bolj razdražljiva, posledično pa bosta srbečica in občutek suhe kože skrajšala lepotni spanec vsakega.

V stresnih okoliščinah se žile razširijo, kar povzroči večji pretok kisika po telesu. Telo ta proces sproži, da bi poslalo več kisika v možgane in tako maksimiralo koncentracijo in pozornost. Negativna posledica tega procesa pa je dehidrirana in rdečkasta koža, ki je še bolj občutljiva kot sicer.

3. Spremembe v teži [3]

Obstaja malo morje raziskav, ki povečanje stresa povezuje z nenadnimi spremembami v teži.

Povečanje nivoja hormona kortizola vpliva na povečanje apetita – posebno po pretirano slanih ali sladkih prigrizkih ter vpliva tudi na shranjevanje odvečnih kalorij v obliki maščobnih oblog.

Vendar to ne velja za vse – kortizol lahko deluje tudi v obratni smeri in odvrne apetit, kar pomeni, da lahko povzroči nevarno izgubo telesne teže.

4. Hitra izguba mišične mase [4]

Poleg tega, da stres vpliva na pridobitev ali izgubo teže, vpliva tudi na stanje mišic.

Ob soočenju s stresom, bodo mišice utrujene prej kot sicer. Prav tako bo možnost za poškodbe večja, mišice pa se bodo oblikovale in razvijale počasneje. Nujno je, da svoje mišice v najbolj stresnih obdobjih varujemo in jih še dodatno zaščitimo s pomočjo AIAD Multivitaminov za športnike.


Prebavne težave [5]

Tudi prebava deluje skladno s celotnim telesom. V stresni situaciji se izjemno upočasni, saj telo vso energijo preusmeri v to, da bo zadana naloga končana. Zato lahko pride do zmanjšanega vsrkavanja vitaminov, mineralov in hranil iz živil. Za normalno delovanje naših možganov pa so ti nujni.

Če čutimo, da nam jih primanjkuje, je nujno, da poskrbimo za povečan dnevni vnos in tako omogočimo normalno delovanje celotnega telesa. Vitamine in minerale, ki so rezultat 100% naravnih sestavin, lahko najdete tukaj >> https://www.sensilab.si/all-in-a-day

Zavedamo se, da je danes ravno stres glavni oteževalec vsake diete. Zato se moramo naučiti zaščititi svoje celotno telo. Le tako nas stresna obdobja ne bodo nikdar več vrgla iz tira.

 


[1] https://www.mariobadescu.com/Acne-And-Stress#helpme

[2] http://www.dermalogica.com/is-stress-stressing-your-skin%3F/ys_sensitive_3,default,pg.html

[3] http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=53304

[4] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16857828

[5] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18370704