Razlika v denarnici ali razlika v počutju?

14. feb. 2017

Velika ljubiteljica superživil, za katere sicer pravi, da se na njihov račun dela krivica ostalim živilom. Med superživila bi najraje umestila nekatera živila, ki jih najdemo na vrtu in gozdovih. Petra Šifrer je produktna vodja Sensilab Foods, v katere verjame tako močno, da je z njimi nalezla tudi naše uredništvo. Redno nas preseneti s sladicami, sladkimi in slanimi, v katerih mesto dobijo tudi superživila.

Petra Šifrer, produktna vodja Sensilab Foods, je velika zagovornica zdravega življenja. Zdrava hrana se na njenem krožniku pojavi vsak dan. 

Slovenci v zadnjih letih vse pogosteje v nakupovalne košarice damo tudi superživila. Če vprašate Petro, je to rezultat različnih vzrokov: vse od dostopnosti, razmaha kulinarike in s tem receptov s superživili, pa vse do vse večjega zavedanja o pomenu zdrave prehrane.

Superživilo za sodobno žensko? MSM v prahu!

Najraje imamo chia semena, oreščke, izdelke iz industrijske konoplje, kot so semena, olja in proteini, kokosove izdelke, pa goji jagode, druge posušene plodove, alge in MSM. Slednjega priporoča zlasti ženskam, saj je znan »kot mineral lepote, ki ima vpliv na lepšo kožo«.

Močan antioksidant so tudi acai jagode, medtem ko camu camu in reishi krepita imunski sistem, maca pa nam daje energijo in nas zbudi. Alge klorela in spirulino pa tistim, ki si želijo razstrupiti telo.

Kaj pa otroci, jim ponudimo superživila?

Da, a obstaja nekaj izjem, pravi Petra: »Pri mlajših otrocih je treba paziti le glede uporabe alg, mace, različnih gob, kot so reishi, camu camu in podobnih uprašenih sestavinah. Ta superživila imajo običajno res velike vsebnosti določenih sestavin, za otroke pa taka ´predoziranja´ niso priporočljiva

»Otrokom pripravimo sladice, kjer namesto čokolade v prahu, ki vsebuje sladkor in ostale primesi, uporabimo presni kakav. Namesto belega sladkorja uporabimo kokosov sladkor, namesto margarine pa kokosovo maščobo. Namesto kuhanega pudinga iz vrečke, jim raje pripravimo chia puding,« saj, dodaja, boste ob pogledu na deklaracijo opazili, da je vse v pudingih iz vrečk umetno.

Če sami sebe resnično vprašamo, ali res kupimo sadje in zelenjavo na tržnici od lokalnih predelovalcev? Ali si za kosilo vedno pripravimo hrano sami ali gremo v menzo? Prav zato vsi potrebujemo dodatke, lahko v obliki prehranskih dopolnil, lahko pa so tudi v obliki superživil, pravi Petra. 

Opozarja, da bi morali biti starši bolj ozaveščeni, kakšen strup je beli sladkor, kje vse se skriva (tudi tam, kjer ga ne pričakujemo). Kje vse se skriva sladkor, smo raziskovali v članku Na svetu je pretežkih skoraj dve milijardi ljudi. Presladko življenje?, pod katerega se je podpisala Adela Vuković

»Hrana, polna sladkorja, aditivov, konzervansov, hitra prehrana, predelano meso – to gotovo ni primerna hrana za otroke! Da o gaziranih pijačah sploh ne govorim. Pa kako malo je res potrebno, da vsa ta nezdrava živila zamenjamo za zdrava!«

Pa je res tako preprosta takšna zamenjava?

Mar niso superživila in ostala zdrava hrana dražje od nezdrave?

»To običajno rečemo samo tisti, ki se NE prehranjujejo zdravo! Ker tisti, ki uporabljajo zdravo hrano in superživila, kmalu ugotovijo, da teh živil ne pojedo 5 kilogramov na dan. Že res, da je bela moka cenejša kot recimo sveže mleta polnozrnata moka. Vendar pa boste kruha iz polnozrnate moke pojedli manj kot pa belega kruha. Pri pripravi hrane boste tudi sicer uporabljali manjše količine, na primer manj kokosovega sladkorja, manj kokosove maščobe, manj himalajske soli.

Zato boste na koncu meseca prišli na enake stroške, kot ste jih imeli prej. Ampak razlika v počutju bo pa dejansko občutna!«

Sodobna živila: dobesedna prazna!

Superživila, pojasnjuje, so primerna za vse, »ki imajo povečane potrebe po vitaminih in mineralih. Na primer športniki, vegani, vegetarijanci, ljudje, ki ne zaužijejo dovolj sadja in zelenjave, mladostniki in drugi,« našteva.

Te mafine je uredništvu Sensilab pripravila Petra. Kako dobri so bili, smo ji pokazali takoj: z navdušenimi obrazi in prikimavanjem! Petra, želimo si nove porcije! :)

»Vsi vemo, da z današnjo hrano ne dobimo dovolj hranljivih snovi. Večina hrane je predelane, sadje in zelenjava so pripeljani od daleč, preden pridejo na police trgovcev, verjetno ždijo tudi tedne v skladiščih. Takšna živila izgubijo vitamine, minerale, so dobesedno prazna.

Če sami sebe resnično vprašamo, ali res kupimo sadje in zelenjavo na tržnici od lokalnih predelovalcev? Ali si za kosilo vedno pripravimo hrano sami ali gremo v menzo? Prav zato vsi potrebujemo dodatke, lahko v obliki prehranskih dopolnil, lahko pa so tudi v obliki superživil.«

Ko je Petra v kuhinji, ji superživila vedno delajo družbo

Petra, je kot omenjeno, tudi sama velika navdušenka nad superživili. Kateri pa je njen najljubši recept? »Uf, to pa je težko! Jaz že tako rada kuham, si izmišljujem recepte in rada pripravljam hrano sama. Lahko rečem, da superživila uživam prav vsak dan. V moji kuhinji so vedno na zalogi chia semena, semena konoplje, lanena semena, presni kakav, kakav v zrnih, kokosov sladkor, kokosova maščoba, goji jagode, acai v prahu

Zaupala nam je še nekaj najljubših receptov: acai v prahu vmeša v sadni smoothie (to običajno je za malico), presni kakav in kokosov sladkor uporablja za pripravo presne čokolade, presnih tort, presnih kroglic.

Puding, ki je postal njen zajtrk vsaj 2-krat tedensko, lahko poskusite tudi sami. Tu je recept >>