Zakaj potrebujemo železo?

31. avg. 2015

Pri nastajanju rdečih krvničk in hemoglobina in pri prenosu kisika v telesu ter kognitivnih funkcijah, ima železo ogromno vlogo. Pripomore tudi pri sproščanju energije pri presnovi ter k zmanjševanju izčrpanosti in utrujenosti. Ima vlogo tudi pri delovanju imunskega sistema ter pri delitvi celic.

Znaki, da vam primanjkuje železa

Znaki anemije zaradi pomanjkanja železa, ki se manifestirajo kot nizke vrednosti hemoglobina v krvi in mioglobina v mišicah se pri osebah kažejo kot pretirana utrujenost, glavoboli, pomanjkanje apetita in kot kratek dih ob povečanem telesnem naporu. 

Kadar nam železa primnjkuje, imamo posledično zmanjšano oskrbo mišic s kisikom in upočasni presnovne reakcije povezane s preskrbo celic in tkiv z energijo. Pomanjkanje železa v organizmu je pogosto pri otrocih, nosečnicah in doječih materah, starostnikih in športnikih. Pri športnikih se velikokrat razvije psevdoanemija, ko je količina hemoglobina v krvi zadovoljiva ali celo zelo visoka, tkivne zaloge železa pa so nizke.

Viri železa

V določenih živilih rastlinskega izvora je vsebnost železa dokaj visoka, vendar je njegova biorazpoložljivost za naš organizem veliko boljša v živilih živalskega izvora. Razlog je v različnih snoveh (npr. fitati) v rastlinskih živilih (npr. v žitih, fižolu, leči in grahu), ki železo vežejo nase in s tem preprečijo, da bi ga naše telo učinkovito absorbiralo. Največje količine železa na strani živalskih virov vsebujejo jetra in drobovina, med rastlinami pa sezam, laneno seme, fižol, polnozrnate moke.

Priporočen dnevni vnos

Priporočen dnevni vnos železa je od 10 do 15 mg na dan. Ženskam pogosteje primanjkuje železa kot moškim.

Toda pozor - previsok vnos železa je zelo škodljiv. Železo namreč lahko hitro spremeni svoje oksidacijsko stanje in ustvari kisikove proste radikale, ki so za celice izjemno strupeni in jih poškodujejo. Vnos železa mora biti zato v ravno pravih mejah. Previsoki odmerki lahko poškodujejo jetra, trebušno slinavko in srce.

 

Ali poznate izdelek Vitamini & Minerali?

  • 13 vitaminov in 11 mineralov, ki jih naše telo nujno potrebuje
  • vsebuje 14 mg železa v eni tableti
  • za dobro delovanje imunskega sistema
  • za zaščito celic pred oksidativnim stresom
  • brez GMO
  • kapsule izdelane iz celuloze

Nadaljujte z branjem:

MINERALI | Magnezij | Kalcij | Železo | Cink | Jod | Selen | Zakaj priporočamo ALL IN A DAY?